TrueChart installatie Spotweb

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Hoi,

Ik probeer spotweb te installeren op mijn Scale server, maar ik krijg elke keer de volgende error:

Error: [EFAULT] Failed to install chart release: Error: INSTALLATION FAILED: unable to build kubernetes objects from release manifest: [resource mapping not found for name: "spotweb-cnpg-main" namespace: "" from "": no matches for kind "Cluster" in version "postgresql.cnpg.io/v1" ensure CRDs are installed first, resource mapping not found for name: "spotweb" namespace: "" from "": no matches for kind "PodMonitor" in version "monitoring.coreos.com/v1" ensure CRDs are installed first, resource mapping not found for name: "spotweb-cnpg-main-rw" namespace: "" from "": no matches for kind "Pooler" in version "postgresql.cnpg.io/v1" ensure CRDs are installed first]

Heb al meerdere apps geïnstalleerd en dat gaat goed, alleen spotweb wil niet lukken.

Heb al gezocht op internet maar niets kunnen vinden, dus misschien dat iemand het hier bekend voor komt.

Version: TrueNAS SCALE-22.12.3.2
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Heb je toevallig een oplossing gevonden? Voorheen werkte deze installatie zonder problemen. Maar na een crash en herinstallatie van alles krijg ik dezelfde foutmelding als jij hebt.
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Zo ik heb het voor elkaar.
Probleem was:
Cloudnative-pg installatie issue.
Dus cloudnative-pg verwijderen volgens de instructies in deze link: https://truecharts.org/news/cnpg-changes/

Vervolgens kwam er een foutmelding: Operator [prometheus-operator] has to be installed first
Verwijderd volgens instructies in deze link: https://truecharts.org/news/operator-changes/

Vervolgens heb ik cloudnative-pg en prometheus operator package opnieuw geïnstalleerd.

En last but not least: spotweb.

Laat even weten of dit ook werkte bij jou?
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Heeft het opnieuw installeren van wat jij aangeeft invloed op bestaande apps.
Heb al verschillende apps draaien.
Dus voordat ik het ga proberen. :smile:
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Nee ik ben niets kwijt. Ik had ook al een hoop andere applicaties draaien.
(Nzbget, sonarr, radarr, plex en nog een paar meer)

Alles werkt nog altijd zoals vantevoren.

maar.. natuurlijk alles op eigen risico ;)
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Nee ik ben niets kwijt. Ik had ook al een hoop andere applicaties draaien.
(Nzbget, sonarr, radarr, plex en nog een paar meer)

Alles werkt nog altijd zoals vantevoren.

maar.. natuurlijk alles op eigen risico ;)
Ok, ga het proberen en laat het weten. ;-)
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Hij heeft hem geinstalleerd, alleen de web pagina openen lukt nog niet. Zie ook dat de deploying 3 stages kent en hij staat al erg lang op Deploying 2/3. Heeft dus evenb de optie open gehad.

Hoe lang duurde het uitrollen van Spotweb bij jou.?

Edit: Helaas blijft hij hangen op Deploying 1/2 (heeft ook al eens op 2/3 gestaan). Geen fout melding helaas. Maar werkt dus niet.
OOK na het herstarten van TrueNas, wil hij het niet doen. Wel viel op hoe lang het duurde voordat de andere apps waren gestart. Maar die doen het wel.
 
Last edited:

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
1692275242372.png

Dat houd hij dus er lang uit en krijg geen foutmelding te zien in de GUI.
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Hij werkt nu ;-)

Heb uiteindelijk nog een keer de app verwijderd en een paar keer het volgende gedraaid: docker system prune --all --force --volumes

Daarna opnieuw laten installeren en hij doet het.
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Sorry ik zie nu je reactie pas! Super dat het werkt :) dus het was de juiste oplossing?
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Oke, even een update van mijn kant, het is weer in elkaar gestort. Spotweb wil niet draaien. Hij blijft gewoon weer op deploying staan. En alle stappen zo als eerder beschreven werkt dus niet meer. Wilde ook Nginx Proxy Manager installeren en daar begon dus de elende.

AL mijn andere apps werken dus wel gewoon, maar blijkbaar hebben apps met meerdere containers een probleem. Want beide apps hebben een database nodig.

Je ziet ook in het console dat hij de destination niet kan benaderen.
1692881979321.png
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Oke, even een update van mijn kant, het is weer in elkaar gestort. Spotweb wil niet draaien. Hij blijft gewoon weer op deploying staan. En alle stappen zo als eerder beschreven werkt dus niet meer. Wilde ook Nginx Proxy Manager installeren en daar begon dus de elende.

AL mijn andere apps werken dus wel gewoon, maar blijkbaar hebben apps met meerdere containers een probleem. Want beide apps hebben een database nodig.

Je ziet ook in het console dat hij de destination niet kan benaderen.
View attachment 69622
Irritant... hier werkte het tot eerder vandaag toen ik overgegaan ben naar de nieuwste Beta van Truenas ;) ik ga weer zoeken.
 

Icetea58

Dabbler
Joined
Mar 16, 2017
Messages
26
Heb het nu wel aan de praat, maar wel pas na het opnieuw installeren van Truienaar scale.

Dit zou toch niet de bedoeling moeten zijn, al moet ik wel zeggen dat ik spotweb wel een paar keer moest verwijderingsnominatie installere.

wat nog steeds niet wil werken is Kavita, die het hier voor wel perfect deed en nginx proxy manager. Die wil helemaal niet gedeployed worden.
 

Tenneke

Cadet
Joined
Nov 6, 2023
Messages
3
Hi,

Ik ben ook geïnteresseerd om SpotWeb op mijn server te installeren. Is hier toevallig ergens een beschrijving voor?
Dank je wel!
 

truecharts

Guru
Joined
Aug 19, 2021
Messages
788
Het is het beste om vragen gerelateerd aan TrueCharts, direct bij ons neer te leggen op Discord.
Onze Support staff is, over het algemeen, niet hier aanwezig om te helpen.
 

sensor

Dabbler
Joined
Jul 16, 2022
Messages
10
Ik heb Spotweb aan het draaien. De oplossing heb ik bovenstaand beschreven.
Vervolgens had ik hetzelfde probleem een tijd later door iets stoms wat ik gedaan had.. en heb ik alles weer aan de praat gekregen door mijn eigen beschrijving boven. Dus voor mij werkt het.

Waar loop je vast?
 
Top