Uptimed 10Gbe nics

engessa

Cadet
Joined
Aug 11, 2015
Messages
4
Ze staan niet in de Tweakers Pricewatch maar er zijn op het internet genoeg andere reviews over deze zaak te vinden. Die lijken mij prima. Het blijft natuurlijk altijd een risico maar je kunt ze misschien eerst bellen?

En de prijs komt doordat ze Intel chipsets gebruiken en daar zelf een NIC van bouwen. Dus geen officiele Intel kaart maar vergelijkbaar met hoe videokaarten werken. Chip van nvidia en een kaart van MSI.
 

Giraff

Cadet
Joined
May 9, 2018
Messages
7
Ze staan niet in de Tweakers Pricewatch maar er zijn op het internet genoeg andere reviews over deze zaak te vinden. Die lijken mij prima. Het blijft natuurlijk altijd een risico maar je kunt ze misschien eerst bellen?

En de prijs komt doordat ze Intel chipsets gebruiken en daar zelf een NIC van bouwen. Dus geen officiele Intel kaart maar vergelijkbaar met hoe videokaarten werken. Chip van nvidia en een kaart van MSI.

Het is een beetje een gok want je weet nooit wat voor kaart je in het echt krijgt(zonder driver of oververhitting problemen) en eigenlijk ook een beetje raar dat er niet een tweakers review is.
En ik heb eigenlijk nooit gehoord van andere bedrijven die intel nics zelf op een kaart zetten.
 

Wouter

Dabbler
Joined
Jun 27, 2016
Messages
36
https://www.uptimed.nl/producten

Iemand ervaring met Uptimed omdat het klinkt toch gewoon te mooi om waar te zijn?
intel x550 voor de zelfde prijs of lager als tweedehands intel x540.

Ik ben benieuwd; heb je er inmiddels 1 of meerdere aangeschaft en zo ja, bevallen ze? En met welk OS?
 

Giraff

Cadet
Joined
May 9, 2018
Messages
7
Ik ben benieuwd; heb je er inmiddels 1 of meerdere aangeschaft en zo ja, bevallen ze? En met welk OS?
Nee nog niet wacht de nieuwe xeon-entry for servers af, de kans van een 6 core voor de prijs van een 4 core is mij te aanlokkelijk.
Maar de uptimed staan in de planning, wordt denk ik dit najaar.
 

pietpuk18

Cadet
Joined
Jan 23, 2019
Messages
1
Ik gebruik de Mellanox MNPA19-XTR 10GB. Goedkoop via ebay kunnen aanschaffen. 2 stuks inclusief SFP+ kabel voor 60 euro omgerekend. Werkt prima. Moet je wel een switch hebben die SFP+ ondersteund.
 
Top