Geen plug-ins te vinden??

Status
Not open for further replies.

MisterIce

Explorer
Joined
May 21, 2016
Messages
87
Schiet mij maar lek.
Nu snap ik er echt niks meer van.
Ik kan het niet nog makkelijker uitleggen. Een dataset aanmaken is geen hogere wetenschap. Ik denk dat FreeNAS op dit moment een beetje te hoog gegrepen voor je is. Lees de handleiding eerst is goed door en probeer het dan opnieuw.
 

Ernie411

Explorer
Joined
Jun 22, 2016
Messages
86
Ach, laat maar.
Ik download het wel op de oude vertrouwde manier.
Eerst naar de laptop en dan naar de NAS.
Het had mooi geweest als het net als op de Asustor had gekund.
Ik heb dus echt voor Jan met de korte achternaam het geheugen op 16 GB gezet.
 

MisterIce

Explorer
Joined
May 21, 2016
Messages
87
Ach, laat maar.
Ik download het wel op de oude vertrouwde manier.
Eerst naar de laptop en dan naar de NAS.
Het had mooi geweest als het net als op de Asustor had gekund.
Ik heb dus echt voor Jan met de korte achternaam het geheugen op 16 GB gezet.
Het kan ook wel. Ik heb je laten zien hoe.

Maar FreeNAS is een product die je moet leren. Je kan ook je rijbewijs niet halen zonder eerst de theorie te leren. Het is niet: "Oh, ik heb van FreeNAS gehoord dus ik installeer het en de rest gaat vanzelf." ... Je zult wat moeite ervoor moeten doen.

Succes
 

Bisquit

Dabbler
Joined
Dec 29, 2016
Messages
34
Ik gebruik FreeNAS ook pas kort en ik heb er ook twee weken ingestoken voor ik het een beetje door begon te krijgen. Moet je wel zin in hebben uiteraard. Ik heb deze guide vier keer opnieuw gedaan voordat ik alles werkend had: https://forums.freenas.org/index.php?threads/plugins-freenas-9-2-1-7-transmission-sickrage.27786/
Belangrijke tips: gebruik alleen Unix rechten, nergens Windows, chmod je mapppen waar je downloads in komen naar 777, en draai je jails als nogroup/nobody. Wat ik persoonlijk het lastigste vond was het sharen van mappen.
Ik weet dat in die topic nergens over Sab gesproken wordt, maar het idee is hetzelfde, heb Sab zelf ook draaien. Enige wat je in hoeft te stellen is je temp- en complete downloads folder.
 
Status
Not open for further replies.
Top